Summer feelings

bad fur

fur / times up vintage, skjorten / zara, læder bukser / hm trend, booties / rupert sanderson

Et outfit fra onsdags, hvor jeg var i røde læder bukser og skjorte. Begge dele gamle sager, som jeg stadig er glade for. Noget som jeg desværre ikke er så glad for mere er min pels, derfor min titel. Jeg synes den er rigtigt flot, men ved en gennemgang har jeg opdaget at den desværre er fyldt med huller 🙁 min kollega fandt tilfældigvis en åbning i pelsen på ryggen, som jeg først tænkte at jeg sagtens kunne klare med lidt tråd, men da vi gik pelsen igennem opdagede vi til min rædsel at den har flere store huller og at pelsen faktisk faldt fra hinanden i store totter. Æv, så jeg står der med en pels fyldt med huller. Nu kan jeg bare ærgre mig gul og blå over at jeg ikke gik den igennem, da jeg købte den, for så ville jeg have opdaget hullerne. Et af hullerne kunne man endda se at der var forsøgt at få lappet sammen med sort tråd. Jeg skynder mig selvfølgelig at ringe til butikken for at reklamere over den. Men butikken vil ikke give mig pengene tilbage, kun et tilgode bevis, som jeg selvfølgelig synes er utilfredsstillende. Jeg kan jo ikke holde mig varmt med et tilgodebevis i lommen, helst ville jeg have pengene retur og købe noget som jeg kan holde mig varm i. Jeg har kontaktet forbruger styrelsen og de giver mig medhold i sagen, for en vare skal uanset om den er købt ny eller brugt ikke have væsentlig fejl i flg. købeloven. Og man må sige at denne pelsen har ret så væsentlige fejl. Men butikken giver sig ikke og det er mega træls. Jeg kan vælge at gå rettens vej men jeg skal forvente en ekspeditionstid på 7-8 måneder eller mere, og det orker jeg simpelthen ikke 🙁

Så et godt råd er når du køber vintage er at gå alting godt igennem. Jeg plejer ellers at gå mine ting igennem, men jeg tror at der gik for meget hygge i den med en veninde og begejstring at jeg glemte helt om det. Pis…ærgerligt… ja.

Er der nogen af Jer som har prøvet noget lignende?

SignaturChau

13 Kommentarer

  • Lækker pels 😀

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Ida

    Ej hvor sindsygt. Det er sku dårlig stil af den forretning. Jeg ville også have nævnt at gå via forbrugerstyrelsen. Dem 7-8 måneder (har de så travlt? – det vil ihvertfald være ret skræmmende).
    For det er jo åbenlyst at de skal returnere den. Og forstår heller ikke at de ikke selv har opdaget de store huller, inden de sætter den til salg.

    Men flot det er den virkelig 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • thetiger

      Det er mega træls og mega træls at behandlingstiden hos forbrugerstyrelsen er så lang tid. Det synes jeg i det hele taget er vildt dårligt for det skræmmer potentiellle kunder som mig væk. Man orker simpelthen ikke den lange behandlingstid, det er ret ærgerligt og jeg er sikker på mange forbruger som mig, siger nå…så må man finde sig i det butikken siger.
      Nej, man burde mene at de har set hullerne inden salg, så jeg tænker lige som dig at de har handlet i ondt tro, men jeg burde også have været mere systematisk med at tjekke den igennem. æv en lærestreg til mig.

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Vesten er så flot, og så er jeg altså også ret vild med dine sko 😀

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • thetiger

      Vesten er flot men ikke ved nærmere eftersyn. For den er fyldt med huller 🙁
      Skoene er jeg også meget glad for 😀

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Dårlig stil!!!
    Jeg har ikke selv prøvet noget lignende, men synes ligesom dig, at behandlingstiden burde være kortere… Det er selvfølgelig omkostningsfuldt for styrelsen… men 7-8mrd. er godt nok længe – et par måneder ville kunne accepteres. (men hvis tiden skal ned… kommer der sikkert en form for gebyr på klagerne… så det kan betales)
    – Nej vi må bare som forbrugere være på vagt!!! altid!!!

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • thetiger

      Ja – jeg var selvfølgelig meget utilfreds og synes det var mega træls.
      mht forbruger styrelsen vil det koste mig 160 at oprette sagen og der ville gå 7-8 måneder eller mere, før sagen kunne behandles, så det orkede jeg ikke. Så jeg valgte at finde en løsning med butikken, som vi sammen kunne være tjent med.
      Butiks ejer tror jeg også var lettet over min beslutning, og glad.

      Så fremover må man altså være på vagt. Det har jeg lært 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Det er bare ØV – og sikken dårlig stil af butikken. Kan godt forstå din harme – det er sku en omstændig omgang søde du!

    Dog vil jeg sige – huller eller ej – at du rocker den. Få lappet de huller og brug løs. Den er super smuk til dig, og du har stylet den perfekt her! 🙂

    *kram herfra* 😉

    /LB

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Til LB – Nu var jeg med til at returnere den og tro mig, den var ikke til at redde.

      Og til Chau – jeg håber, at du er glad for erstatningen trods alt. Men det er nok ikke lige der, du skal shoppe det vilde i fremtiden;-)

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • thetiger

      Jeg er sikker på at jeg bliver mere glad for erstatningen end pelsen. Den var jo ikke fem flade ører værd.
      Tak fordi du var med 🙂 rigtigt hyggeligt.

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • I lige måde og næste gang, så går vi efter butikkerne og ikke ærinder;-)

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • thetiger

      Dårlig stil, ja øv bøv. Det kan vi to godt blive enig om.
      Jeg har valgt at returnere den til butikken og fundet en anden sag i stedet for. Pelsen var simpelthen for ødelagt og mør til at den kunne reddes. Den er lige til skraldespanden.
      Tak, jeg var også meget glad for den, men det var en kort forelskelse 🙂

      kram 😉

      Siden  ·  Svar på kommentar

Del en tanke

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Summer feelings