hvid t-shirt og blå nederdel

Kærestetur med Scandic

Manden og jeg var så heldige at blive tilbudt et ophold på Scandic, som også indebar museumsbesøg på AROS. (Måske nogen af Jer har set et par billeder fra AROS på Instagram @chauthetiger) Det var en helt perfekt timing  i og med vi havde planlagt en tur til Århus for at besøge mine svigerforældre. Så vi rykkede blot vores afrejsedag en dag tidligere end planlagt, og heldigt at svigerfar også kunne passe JP mens vi kunne nyde Aarhus by. Vi trængte virkelig til at komme afsted og bare være sammen ovenpå vores næsten 14 dages male-hus projekt hjemme. Ja, hvor vi praktisk nærmest var i hver sin ende af huset mens det stod på. Så det var tiltrængt at komme afsted på en get-a-way. Vi kommer til Aarhus mindst en gang om året om sommeren og vi elsker byen og dens mange muligheder for aktiviteter. Jeg elsker at byen er let tilgængelig for mig og latiner kvarteret i byen er altid et besøg værd.

Vi ankom på Scandic Aarhus City ved ca. 2 tiden og blev taget godt imod ved receptionen. Hotellet ligger meget centralt så vi valgte at cykle dertil og vi fik tilbudt at holde vores cykler i deres personale cykel rum. Hotellets standard og fremtoning er nyt og moderne, og ved nærmere undersøgelse har jeg læst mig til at det er blevet renoveret i 2012. Lige overfor receptionen er der en flot og stor lounge med Hay puder 🙂 Vores værelse var lyst og indbydende. Vi synes vores værelse var handicap venlige med brede skydedøre og dør åbninger og masser af gulvplads, så det er kørestols venligt. Vores værelse lå på 5. etage og vi kunne lige skimte et lille bitte hav ude i horisonten fra vores værelse.

Der stod denne fine kurv og ventede os i værelset, da vi ankom. Sikke en sød tanke. Vi valgte dog ikke at tage hul på herlighederne. Vi ville nemlig gerne have så meget tid som overhovedet muligt på AROS inden de lukkede kl. 17. Så vi skyndte at komme afsted. Heldigvis ligger Scandic Aarhus City blot et stenkast derfra. AROS er et flot museum så der kommer et separat indlæg med billeder derfra.

Lounge ved reception på Scandic Aarhus City.

Manden og jeg elsker at spise ude, så da vi blev inviteret med overnatning i Aarhus by, gik det ikke stille for sig med at vælge et godt spisested. Det stod manden for, for det er noget han elsker at bruge tid på med sin Ipad, han elsker at finde anmelderser på Tripadvisor over gode spisesteder. Hvor og hvad vi spiste skal jeg nok fortælle senere. Jeg kan allerede røbe det blev en ovenud god aften med alt for meget god mad og vino. Vi sad i restaurationen i 4 timer og det er altså rekord for os. Så det var dejligt at Scandic Aarhus City ligger i gå afstand fra restauranten 😉 hvilket var ret heldigt den aften.

Vi sov længe dagen efter…hvilket vi ikke rigtigt har gjort i ferien pga. projekt male-hus. Så det var skønt og bilder mig selv ind at det slet ikke var alt det vino vi fik indenbords aftenen inden…ahem…:-D Faktisk var manden og jeg ikke rigtige sultne, da vi gik ned til morgenmads buffeten. Buffeten så appetitlige og indbydende ud og jeg kan ikke dy mig når der er blødkogte æg, røræg og bacon til morgenmad. Så lidt kom der da i strutten. Vi sluttede begge to med frisk frugt, eneste kritik her var at vandmelonen var iskold (læs der var is i melonen)

Alt i alt var opholdet en positiv oplevelse og for os var det en skøn måde at starte “ferien” på. Og rart at det var på hjemmebane i Aarhus by. Efter Aros nåede vi endda at kigge i butikkerne ved Volden og Aaen. Tit behøver man ikke tage i udlandet for at holde ferie, men bare det at komme lidt væk fra dagligdagen og se nogle andre omgivelser kan gøre alverdens.

Så stay tune her på bloggen, for om ikke så længe vil jeg udlodde et gavekort til en af mine faste læsere om et Scandic ophold med en overnatning på et valgfrit hotel i Danmark. Gavekortet vil være for 2 personer. Måske er det dig som løber afsted med denne get-away 🙂 Som sagt er det for mine faste læsere og det kan du blive på bloglovin Her hvis du ikke allerede er det. Det er nemt også går du ikke glip af indlægget med konkurrencen når den kommer her på bloggen og andre konkurrencer som jeg har i ærmet 😉

Opholdet på Scandic er en gave, men mine egne holdninger.

SignaturChau

Del en tanke

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.