My Moments by MATAS

Efterårsferie på Madeira

Bloggen har været stille i 14 dage og det er ikke tit de sker, men i år besluttede jeg mig for at holde efterårsferie. Altså rigtig ferie hvor jeg bare var i nuet og bruge al min tid sammen med min familie. Når man har blogget i 7 år, så er det meget rart og godt at koble lidt fra onlinelivet engang imellem, selvom jeg nok ikke kunne undvære at være helt onlinefri for jeg var lidt på instagram dernede. Og nogen af Jer vil sikker kunne genkende et par af billederne. Turen i år gik til Madeira som vi besøgte for 7 år siden, se indlægget HER Vi husker Madeira som en skøn vulkan ø med mange smukke naturomgivelser og nu hvor JP er blevet næsten 11 kunne vi prøve et vandre og udforske øen mere end vi gjorde sidst. Det fik vi også skulle jeg hilse og sige 😉 Det blev Madeira fordi vi ville et sted hen hvor vi næsten kunne garantere sol og sommer. Vi trængte til det ovenpå en skidt sommer omend vi fik en god september, men der var vi på job. Vejrmæssigt var vi simpelthen så heldige med høj sol op til 26 grader 4 af dagene og let overskyet/sol de andre dage, dog stadig 22 grader. På vores afrejsedag stod det i stænger hvilket må siges at være god timing. Vi rejste med Thomas Cook og det kan jeg godt anbefale. Alting gik som smurt og ingen forsinkelser. Vi kom hjem før tid fordi vi havde medvind. Manden havde booket et 5 stjernet hotel med udendørs – og indendørs pool med spa. Der var fittnes og beautysalon på hotellet. Vi fik brugt begge pool en del og fitness en gang, blot for at prøve det. Manden og jeg foretrak at tage en løbetur langs lidoen (strandpromenaden) istedet for. Det er jo nærmest dumt ikke at løbe udenfor i det fantastiske vejr og omgivelser. Så det gjorde vi næsten alle dage inden morgenmaden og det er en perfekt måde at lære nærområdet at kende på.
madeira terrasseHer det det vores terrasse som lå på øverste etage. Det er den vildeste terrasse jeg nogensinde har oplevet. Den er jo større end vores egen stue! Der var bord og stole og solstole, så ingen kamp om at få dem. Udsigten kan ikke beskrives, den var bare så smuk. Jeg stod hver morgen med en kop grøn te og nød solopgangen blot iført t-shirt og trusser. Vi kunne se vores terrasse fra lidoen og den lå bedst af alle terrasserne. Det har manden squ gjort meget godt og det fik han også ros for 😉Madeira terrasse 1Terrassen lå som en L-form som betød vi havde sol hele dagen. Her fik jeg slikket sol til den store guldmedalje mens jeg fik læst magasiner og løst en helvedes masse kryds og tværs. jep, det er min nye tidsfordriv som virkelig er afstressende og sjov samtidigt.madeira solopgangSolopgangen som er smukt, det er morgen og tanken om en ny dag med nye oplevelser, god mad og ingen tidsplaner venter forude er bare ferie for mig.madeira sollysMig uden makeup med poolhår som er blevet vindblæst. Nyder de sidste solstråler inden jeg skal til at gøre mig klar til middag i byen.solopgang terrasseBadetøjet som ligger klart til brug næste dag.madeira poolPool området med lidoen i baggrunden. Klokken er 10 og folk er allerede ude på solstolene.

poolmadeira havnHer er vi på sightseeing på øens største by Funchal. Super flot by med mange fine små stræder og hyggelige kroge. Vi elsker at besøge deres markeder og opleve de små handelsgader. Vi bruger altid TripAdvisor, når vi rejser og med den kommer vi ud til små steder som ofte kun de indfødte kender til. Vi har oplevet mange sjove og anderledes spisesteder. Steder vi nok ikke umiddelbart vil gå ind i, altid er vi blevet positivt overrasket. Jeg kan på det varmeste anbefale TripAdvisor. Shopping madeiraDer blev også tid til lidt shopping på vores tur. Her er jeg i Massimo Dutti og er lidt ubeslutsom omkring et par nude stiletter, fordi vi nu går efteråret/vinter i møde og hvornår kommer jeg lige i dem? Manden synes de klædte mig, så efter en tænkepause kom jeg tilbage og købte dem.

Det var lidt feriebilleder fra vores dejlige tur på Madeira. Jeg håber bestemt at vi skal dertil igen. Efteråret er perfekt så man lige kan få lidt sol og varme inden vinteren. Jeg har fået en beskidt kulør, men åhhh…det var altså skønt at komme lidt væk. Selvom vi blot var væk en uge så føles det som 14 dage fordi jeg har oplevet så meget. Det er ikke det samme som at holde ferie hjemme. Kender I ikke den følelse?

SignaturChau

8 Kommentarer

• Hvor ser det bare lækkert ud! 🙂

Siden  ·  Svar på kommentar
  • Lækkert med sådan en efterårsferie… Jeg havde én dag, hvor jeg tog drengene med til Aros og Gågaden i Århus… det var super hyggeligt.
    Men jeg har så også til gode, at jeg skal med manden til Rom nu her på mandag 🙂

• Chau

Vi trængte til ferie som rigtigt meget. Husker ikke hvornår en ferie har været så perfekt timet.
      Det lyder som en dejlig tur med dine drenge. Århus er en skøn by, en af mine favorit byer i Jylland. Vi var der i sommers igen.
      åhhh Rom er sådan en flot by. Håber du får en skøn tur med din mand. 🙂

• Lotte Marie

Vi overvejer at tage dertil i sommerferien. Hvilke hoteller boede i på? Hvor på øen anbefaler du? Vi er en familie på 5 der skal afsted, så det må også godt være lidt børnevenligt men også smukt 🙂 Lidt af hvert 🙂

• Chau

Jeg kan varmt anbefale Madeira. Man kan næsten regne med vejret. Vi har været der af to omgange og boede begge gange i byen Funchal. Det er hovedbyen og også den hvor jeg vil anbefale man bor. Vi boede på hotel Melia Madeira Mare Resort and Spa. Virkeligt lækkert sted med udendørs og indendørs pool. Nabo hotellet har tennisbane som man leje hvilket vil gjorde. Der ligger 2 badelande i nærheden som kan være noget for børnene. Hotellet vi boede på lå ud til vandet, så havde fantastisk udsigt, så beliggenhed var i top. Vi løb næsten hver morgen langs lidoen og en perfekt måde at opleve området på.
      Madeira er super smukt og frodigt, så vi vil anbefale at leje en bil og komme rundt på øen. Det er nemt at komme rundt på øen. Der er gode vandresteder. Vi var på 2 ture og begge havde forskellige sværhedsgrader men begge utroligt smukke steder.
      Funchal byen byder på lækre madsteder og vi er ikke bange for at prøve nyt. Vil anbefale I har TripAdvisor så bliver I ikke skuffet. Der er gode shopping muligheder og der er centre hvis vejret ikke er til gå ture.
      Priserne er meget rimelige, også billige nogle steder. 🙂 Skriv igen hvis du har flere spørgsmål

• Lotte marie

Tusind tak for oplysningerne. Pænt af dig 🙂 jeg har skrevet dem ned og lige bestemt mig for at det er der vi skal hen til sommer og i den by. Tak 😀

• Chau

Velbekomme! I kan glæde Jer. Der er simpelthen så smukt der og øen er let og overskueligt.
      Folk der er enorm søde, stille og rolige.

Sender dig link på hotellet vi boede på. Vi var så heldige at få en kæmpe terrasse som var L formet som gjorde vi havde sol fra morgen til aften. Vi fik det til en ret god pris, så man kan godt være heldige. https://www.melia.com/en/hotels/portugal/madeira/melia-madeira-mare/index.html?mkwid=sH8PYzcvQ_dc&pcrid=72100085050&pkw=+melia%20+madeira%20+mare&pmt=b&gclid=CObdptrtsdACFa0K0wodbtsJSw&nfxsid=582eb7beaa0ca1479456702&cvosrc=ppc.google.%2bmelia%20%2bmadeira%20%2bmare&matchtype=b&cvo_crid=72100085050#ectrans=1